Пропонуємо вашій увазі інтерв’ю з начальником відділу освіти РДА, нашим земляком В. Біликом, яке розміщене у Віснику Надзбруччя №39-40 від 26 вересня 2008 року.
Минає місяць, відколи розпочався новий навчальний рік. Як правило, скільки не готуйся до старту робоги, все одно усього не передбачиш. А якою є нинішня ситуація у школах району? Про це наша розмова з начальником відділу освіти РДА В. Біликом.
– Володимире Степановичу, позаду уже перші кілька тижнів навчання. Вересень не приніс ніяких «сюрпризів»?
Тільки приємні Це насамперед введення в дію сучасного корпусу ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Пулюя смт. Гримайлів, який багато років знаходився в аварійному стані. Оновлюємо матеріальну базу, зокрема придбано 192 комплекти парт. Завершуємо комп’ютеризацію загальноосвітніх шкіл: цьогоріч відкрито ще 10 комп’ютерних класів. У восьми школах проводимо заміну старих вікон на пластикові і чекаємо на ще один шкільний автобус для підвезення школярів. А сюрпризів» у лапках як ви сказали, не було.
– Невже ніщо не хвилює сьогодні начальника відділу освіти району?
Щорічно до 10 вересня уточується мережа освітніх закладів району. Нинішні цифри викликали у мене неспокій. Наведу деякі з них: у загальноосвітніх школах у цьому навчальному році навчається 7055 учнів, що на 394 менше, ніж минулоріч (до прикладу, нині у НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №1-гімназія» м.Копичинці навчається 394 учні). Отож, фактично зникла одна з найбільших шкіл. Відповідно поменшало на 15 класів. А скорочення контингенту школярів негативно відбивається на фінансуванні, належному утриманні закладів освіти.
Непокоїть також питання соціального захисту педагога. Реалії є такими, що професія вчителя все ще не набула належного престижу у суспільстві.
– Як ви особисто оцінюсте результати впровадження зовнішнього тестування?
Найважливішою подією цього навчального року, безумовно, стало всеохопне зовнішнє оцінювання Його результати засвідчили, що випускники загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів, які брали участь в тестуванні, засвоїли навчальний матеріал на середньому та достатньому рівнях.
Ті учні, які набрали максимальну кількість балів з обраних ними предметів (майже 200) сьогодні уже навчаються на державній формі у престижних вузах. Без будь-яких «блатів» та хабарів.
Найбільший позитив тестування – рівний доступ до вищої освіти усіх випускників та можливість отримувати об’єктивну оцінку якості роботи навчальних закладів. Щоправда, структура тестових завдань та якість тестів ще далекі до взірця.
– Вересень, як бачимо, приніс істотну прохолоду. Чи буде в усіх школах тепло цієї зими?
Безумовно. Уже завершено роботи щодо підготовки навчальних закладів до осінньо-зимового періоду. Функціонує 43 котельні і паливні, з яких 41 працює на природному газі. У трьох школах заплановано електроопалення.
На даний час будуються нові паливні у ЗОШ І-ІІІ ст с.Коцюбинці та ЗОШ І-ІІ ст с. Глібів. У цих навчальних закладах діють старі котельні, які будуть від’єднані від системи опалення тільки після обладнання нових, тобто діти мерзнути не будуть.
ЗОШ І-ІІ ст. сіл Калагарівка та Монастириха, які опалюються твердим паливом, забезпечені вугіллям стовідсотково.
– Скажіть, що діється у Личковецькій школі? Чому до голови районної державної адміністрації щотижня ходять звідти делегації?
У ЗОШ І-ІІІ ст. с. Личювці вчасно розпочався навчальний рік, належно організовано навчально-виховний процес. Попередній директор школи звільнився за власним бажанням, на даний час обов’язки директора виконує заступник з навчально-виховної роботи. А делегації вчителів хочуть зробити посаду директора школи виборною, що суперечить чинному законодавству. Хоча думки педагогів і беруться до уваги.
– Трішки статистики. Скажіть, скільки жінок і скільки чоловіків посідають нині крісла керівників шкіл? Яким є середній вік директора?
У районі працює 49 керівників загальноосвітніх шкіл. З них 35 жінок та 14 чоловіків. Середній вік директора становить 45 років, а вчителя – 40.
Як бачимо, вчитель є переважно «жіночою» професією. Очевидно, через неналежну заробітну плату школа не стала привабливою для чоловіків. Сьогодні серед семи вчителів-жінок – один учитель-чоловік у такій ситуації вкрай потрібно формувати позитивний імідж педагога-чоловік, створювати умови для стимулювання юнаків до вступу на педагогічні спеціальності вищих навчальних закладів.
Розмову вела Н. СЕМКІВ. Фото В. БРАТАКА.
Спонсор допису: Цікавитесь станом справ у різних містах України? Тоді вас може зацікавити Погода в Ивано-Франковске, щоб бути впевненим